Sunday 3 October 2010

PERJUANGAN YANG BELUM SELESAI....

Pada minggu lepas adalah kuliah terakhir saya....setelah berhempas pulas selama tiga semester, maka tamatlah mode ke kelas bagi pengajian sarjana saya ....Alhamdulillah...walaupun baru separuh jalan yang mana semester depan bermulanya penulisan kertas projek dan internship, tetapi kepuasan terasa kerana berjaya juga melalui 3 semester yang penuh suka duka...

semester pertama bermula bukan main bekobar-kobar perasaan nak belajarnya...bukan main semangat....tetiba tau-tau 'pregnant' pula masa tu...rezeki kerjaya dan keluarga perlu seimbang...sem satu pergi kelas memang mencabar...dengan membawa perut dan bulan puasa dan berjaya juga dilalui dengan jayanya...

bukan senang rupanya yer sambung belajar semula setelah dah mula berkeluarga dan bekerja...kalau lah tau nikmatnya single masa degree dulu pasti ku gunakan dengan sebaik-baiknya...pagi sampai petang jadi pekerja...petang hingga malam jadi emak dan tengah malam bersengkang mata jadi pelajar..."bukan senang nak senang"....tapi disebalik kesusahan tu banyak nikmat yang Allah kurniakan...antaranya nikmat menghargai masa...barulah terasa nikmatnya cuti hujung minggu bersama anak-anak...

semester depan bermulalah kertas projek dan internship...seronok tapi sedih juga rasanya...seronok sebab tak perlu kekelas...tapi tak dapatlah lagi nak berjumpa dengan rakan-rakan seperjuangan yang semuanya mantap-mantap belaka serta pensyarah-pensyarah yang memang amat-amat saya hormati....dalam kelas ni saya rasa saya adalah yang ketiga termuda...tak hairanlah kakak dan abang ni semua padat dengan pengalaman...saya akan merindui pengalaman ni selama-lamanya...
semoga kita semua berjaya menamatkan program ini dengan jayanya....dan dapat pakai topi bersama-sama bulan 8 tahun depan...

gambar ni saya amik masa dalam kelas tak silap saya kelas analisis data bersama Dr Nasir....al maklumlah belajar SPSS memang berpinar bijik mata....Dr Nasir memang BEST!! dari zero akhirnya dapat la juga guna t test, anova. korelasi dan sebagainya....Kak Zah, Kak Sham, Kak Zah J, Hanim....jangan marah ye....

6 comments:

Drama Mama said...

kau sama macam dulu lagi lah. tak berubah langsung! maintain jek!

http://twinkywinkystars.blogspot.com

Ummu Iyad said...

ha ha ha .. .. dari sek rendah...masuk UIA dan hingga skrg berat aku hampir sama je Bai oiiii...40 kg.....nak petua?hang kena dtg kuantan....

MAIZATUL AKMALIAH MOHAMED said...

g00d luck puan yani...chay0k2.
kami sentiase meny0kong puan yani...
heheheh...( Akma Dakwah tahun 2)

Ummu Iyad said...

tq anak murid ku akma.....

Lynn Nasir said...

semoga berjaya!

dah lama tak dgn perkatan anova, t test tu semua..hmm..

Ummu Iyad said...

TQ LYNNN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...